Børkop Pensionistforening

Børkop Pensionistforening arrangerer bustur til Midttyskland.

Lørdag den 1-5 juni tager vi på ferie

Tag med Pensionistforening med Vejle Turisttrafik til de skønne Midttyskland og byerne Bamberg, Würzburg og Rothenburg ob der Tauber med overnatning i Bad Windsheim, PÅ det 4-stjernede, Kurhotel Pyramiden Erkenbrechtalle 6 og en dejlig busrejse med kørsel i en behagelig 4-stjernet turistbus.

Det får du på den fem dages busrejse:

Kørsel i 4-stjernet turistbus med god benplads.

4 overnatninger på 4-stjernet hotel i dobbeltværelse. Alle værelser med balkon.

4 x morgenmad.

4 x aftensmad med lækker 3-retters menu.

2 x kaffe om dagen, hvis muligt, rundstykker på udturen.

Frokost på 5. dagen på vej hjem.

Sejltur og ølsmagning i Bamberg.

Vinsmagning i Würzburg.

Lokal dansktalende guide i 2 dage.

Området i Midttyskland rummer mange spændende byer og vinområder. Den berømte Franken vin kommer fra området, der har perfekte betingelser for dyrkning af vindruerne på de stejle skråninger.

Program for turen:

1.dag: Tidlig afgang med bussen fra Børkop Station kl. 7.  Kørsel gennem Tyskland. Vi får rundstykker og kaffe undervejs. Vi kommer forbi Hamburg, Hannover, Kassel og Würzburg, inden vi når vores hotel, inden vi når vores hotel, hvor indkvartering og aftensmad venter.

2.dag: Efter morgenmaden kører vi til Bamberg. Tysklands ældste kongesæde og domkirkeby.  Byens hjerte er Altstadt, som summer af liv. Turen byder på en sejltur på ca. 80 minutter. Efterfølgende besøger vi ”Kellergasse”, hvor vi skal smage godt tysk øl i Biergarten. Bamberg er kendt for den verdensberømte ”Bamberg Rauchbier” og ølsnaps, som du bør smage, som du bør smage. Forbi

Vinmarker og smuk natur går det retur til hotellet, hvor aftensmaden venter.

3.dag: Dagens udflugt går til Würzburg, hvor vi går en tur rundt i den smukke og spændende by. Besøg i den gamle bydel, markedet med Marienkapelle samt den gamle bro, Alte Mainbrücke. Besøg i ”Hofkeller Würzburg” med fortælling om vin og vinsmagning. Inden vi forlader byen, skal vi besøge den højt beliggende fæstning, Marienburg med den smukke udsigt. Retur til hotellet og aftensmad.

4.dag: Efter en god nats søvn og morgenmad, er vi klar til at besøge Rothenburg ob der Tauber, der er èn af de mest berømte byer i Tyskland. Denne middelalderby er kendt for sine smukke og velbevarede huse. Der er julemarked i byen året rundt. Kathe Wohlfahrt er stedet for dem, der elsker julen. Du kan på egen hånd opleve denne spændende by, eventuelt på en af de mange hyggelige caféer, hvor du kan nyde et godt glas vin eller øl. Aftensmad på hotellet.

5.dag: Vi tager afsked med vores dejlige hotel og kører hjemad. Vi når Børkop hen på aftenen.

Prisen for de fem dages busrejse:     Kr. 5.645,00

Tillæg for enkeltværelse:                  Kr. 690,00

Der tages forbehold for prisændringer, Vejle Turisttrafik ingen indflydelse har på.

Tilmeldingentiden er udvidet, da hotellet har accepteret tilmelding frem til en uge før afrejsedato.

Tonny Holm modtager tilmelding.

Telefon  40 75 49 30

Mail t-holm@sol.dk